LGB 21484
Kód: 283Detailní popis produktu
- Pohon zajišťují dva motory s kuličkovými ložisky.
- Kloubový podvozek, který zajišťuje provoz na R1 s poloměrem 600 mm.
- Synchronní emise páry z kola a pára z válce.
- Digitálně ovladatelné: osvětlení motoru a kabiny.
- Digitálně přepínatelné: blikání ohně kotle v topeniště.
- Otevírání dvířek kouřové komory s návrhem vnitřního prostoru kouřové komory/sběrné nádoby na páru.
- S úložištěm energie.
Model úzkorozchodné parní lokomotivy 99 1757-6 (lokomotiva řady 99.73-76, dříve saská VII K) německé Říšské dráhy (DR), věrně natřená a popsaná podle éry IV. Nejvýraznějším rysem této éry je změna číslování lokomotiv v důsledku zavedení elektronického zpracování dat na železnicích, kdy za pomlčkou „pořadového čísla lokomotivy“ následuje tzv. samokontrolní číslice. V naší lokomotivě je to „-6“. Dalším zřejmým stylistickým rysem éry IV jsou šedobílé „výstražné rohy“ na předních oknech kabiny strojvedoucího.
Zajímavým historickým rysem lokomotiv Říšských drah z 80. let 20. století byla absence výrobních štítků. U lokomotiv BR 99.73-76 jsou mosazné výrobní štítky obvykle namontovány na obou stranách, vycentrované na bloku válců. Protože však byla tato surovina v NDR tak vzácná, byly štítky demontovány a roztaveny. Otvory pro šrouby cedulí zůstaly viditelné, stejně jako u našeho modelu. Následující anekdota vypráví, že „lovci suvenýrů“ neboli takzvaní železniční nadšenci brali tyto cedule jako preventivní opatření, aby je ušetřili před sešrotováním...
Model dlouhý 51 cm je poháněn dvěma výkonnými motory s kuličkovými ložisky. Je vybaven trakčními pneumatikami a dekodérem mfx/DCC, který poskytuje řadu světelných a zvukových funkcí, jako jsou světlomety měnící se podle směru jízdy, osvětlení topeniště, osvětlení kabiny, zvuky jízdy, pískání a mnoho dalšího. Vestavěný generátor kouře s emisí páry synchronizovanou s koly a párou z válců zdokonaluje iluzi pracovité ocelové bestie. K autenticitě prototypu přispívá mnoho aplikovaných detailů a otevírací dveře kabiny a kouřové komory.
K této lokomotivě se hodí osobní vozy 36371 a 36372 a také zavazadlový vůz 30326.
Zvuky řízení funkční i v analogovém režimu.
Protože se Německá říšská dráha neobešla bez lokomotiv řady 99.73-76, které byly v Sasku hojně používány, byly některé z těchto lokomotiv ke konci 60. let modernizovány. Prošly důkladnou generální opravou a – což bylo okamžitě patrné – byly namontovány nové nádrže na vodu a uhlí, které byly svařované místo nýtovaných. Tyto lokomotivy nesly hlavní tíhu zátěže na mnoha úzkorozchodných tratích s vyšším objemem dopravy, včetně sítě Žitavské úzkorozchodné železnice ze Žitavy přes Bertsdorf do Jonsdorfu a z Bertsdorfu do Oybinu.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
