LGB 20493
Kód: 319Detailní popis produktu
Když byla v roce 1971 založena společnost Amtrak a pověřena provozováním osobní železniční dopravy v USA, měla k dispozici pouze stávající kolejová vozidla svých předchůdců. Lokomotivy byly převážně starších typů E a F. Začala tedy konstrukce a pořízení nové lokomotivy – určené speciálně pro osobní železniční dopravu. Dodání prvních lokomotiv nové generace však trvalo až do roku 1992. Lokomotivy vyrobené společností General Electric mají v závislosti na vybavení sériová označení P40DC, P42DC a P32AC-DM. Lidově jsou však známé pod názvem „Genesis“. S výkonem motoru mezi 3 200 a 4 250 koňmi – v závislosti na verzi – a maximální rychlostí mezi 166 km/h a 177 km/h tyto lokomotivy o délce 21 metrů a hmotnosti přibližně 125 tun dodnes plní všechny své úkoly. Rozdíly oproti těžkým šestinápravovým dieselovým lokomotivám používaným v nákladní dopravě jsou okamžitě patrné z jejich vzhledu: Díky plně obložené karoserii se tato čtyřnápravová lokomotiva velmi dobře hodí do vagónů rychlíků, ať už se jedná o streamlinery nebo velké dvoupatrové vozy. Podvozky se do jisté míry podobají podvozkům ICE – není divu, vždyť pocházejí od stejného výrobce, Krupp a Siemens. Zvláštností je lokomotiva P32AC-DM; ačkoli má tato lokomotiva menší dieselový motor, může v městských oblastech jezdit i na elektřinu z trolejového vedení. To je obzvláště nutné v New Yorku, protože tamní dieselové lokomotivy nejsou v tunelech na Manhattanu povoleny. Celkem 269 těchto lokomotiv zakoupila společnost Amtrak, dalších 31 společnost Metro North a 21 kanadská společnost Via Rail. Tyto lokomotivy jsou stále v provozu po celé zemi – ale jejich náhrada je již na cestě: ALC-42 „Charger“ od společnosti Siemens, která s výkonem 4 500 koní a maximální rychlostí 200 km/h nastaví nové standardy...
Model dieselové lokomotivy AMD 103 "Genesis" americké osobní železnice Amtrak. Barevné schéma a nápisy na čísle 160 jsou adaptací livreje fáze III použité na lokomotivách Amtrak Dash 8-32BWH u příležitosti 50. výročí společnosti Amtrak. Všechna čtyři dvojkolí jsou poháněna dvěma výkonnými motory. Vybaven dekodérem mfx/DCC s řadou světelných a zvukových funkcí. Osvětlení kabiny a osvětlení přístrojů je ovladatelné digitálně. Z výroby vybaveno zubovými spřáhly US; spřáhla systému LGB jsou součástí dodávky. Délka přes nárazníky 77 cm. Oficiálně licencováno společností Amtrak.
Hlavní body
- Speciální edice k výročí společnosti Amtrak.
- dekodér mfx/DCC.
- 2 vysoce výkonné motory.
- Světlomety lze digitálně přepínat.
- Se zvukem.
- Věrné originální barevné schéma.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
